Nordic Walking

Nordic walking is meer dan wandelen. Nordic walking zorgt ervoor dat het wandelen effectiever wordt doordat de rug-, schouder- en armspieren intensiever worden gebruikt. Daardoor is het energiegebruik gemiddeld 20% hoger. De belasting op het hart-longsysteem neemt toe, terwijl je niet ervaart dat de zwaarte van de training toe neemt.

Bij Nordic walking maak je gebruik van poles (stokken) van koolstofcomposiet waardoor schokken en trillingen worden opgevangen.
Essentieel voor Nordic walking is een juiste houding en het beheersen van de techniek voor de afzet van de poles.

Voor wie is Nordic Walking geschikt?
Nordic walking kan door iedereen, jong en oud, dik en dun, beoefend worden. Ideaal om te werken aan gewichtsbeheersing, de fysieke fitheid te verbeteren en het trainen van het uithoudingsvermogen.

MeedoenBeheers je deze techniek en wil je mee komen doen met een training meld je dan aan via nordicwalking@nijmegenatletiek.nl.
We maken dan een afspraak voor een proeftraining.
Wil je een techniekcursus Nordic walking volgen, schrijf je dan in voor de cursus Start to Nordic Walk.De trainingen De trainingen bij Nijmegen Atletiek worden gegeven, door goed opgeleide trainers, in groepsverband en zijn zeer gevarieerd.
De trainingen worden meerdere keren per week aangeboden en de tijdsduur is afhankelijk van het onderdeel waar je aan deelneemt.
Wel geldt het principe samen uit-samen thuis.
Elke training begint met een warming-up en eindigt met een cooling-down. Na elke training is het mogelijk koffie of thee te drinken in onze kantine.
Uw GezondheidUiteraard blijf je zelf verantwoordelijk voor je lichamelijke conditie. Heb je twijfel over je gezondheid raadpleeg dan eerst je huisarts.
Voor leden van de sectie Power Walking en Nordic Walking geldt dat zij, door het lidmaatschap van de Atletiekunie, automatisch kosteloos lid zijn van de wandelbond kWbn.