Home › Hardlopen › Trainingsgroepen en -schema's › Trainingsgroepen
 

Opwarmen voor de trainingNijmegen Atletiek biedt alle dagen van de week, 52 weken per jaar, trainingen aan op diverse niveaus, bestaande uit intervaltrainingen op dinsdag, woensdag en donderdag, en duurlooptrainingen in het weekend en beperkt op maandag en vrijdag. Daarbij hanteren we het onderstaande schema voor de diverse tempogroepen. Klik hier voor het actuele schema met trainingen en tijden.

Behalve bij zeer extreme omstandigheden, zoals ijzel en onweer, en op een enkele feestdag na zullen de trainingen altijd doorgaan.

Tijdens de trainingen is er aandacht voor loopscholing en -techniek, rek- en strekoefeningen, warming up en cooling down.Binnen trainingen zal ook aandacht zijn voor veiligheid, gezondheid en sociaal gedrag. De trainingen kunnen zich richten op verschillende soorten wedstrijden, van wegwedstrijden en veldlopen tot en met marathons.

Alhoewel alle trainingen in de vorm van groepstrainingen worden gegeven, zullen de trainers ook aandacht schenken aan de individuele loper.
Heb je vragen of problemen (blessure) meld dit dan gerust bij de trainer.

 
Tempogroepen

groep tempo tijd duurloop
Startersgroep n.v.t 0 - max. 60 minuten
Tempogroep 1 8-9 km per uur min. 45 – max. 60 minuten
Tempogroep 2 9-10 km per uur min. 50 – max. 80 minuten
Tempogroep 3 10-11 km per uur min. 60 – max. 120 minuten
Tempogroep 4 > 11 km per uur min. 60 – max. 120 minuten
Omschrijving tempogroepenDeskundige begeleiding ook bij blessures
Startersgroep de startersgroep is voor recreantlopers die beginnen met lopen en die tot doel hebben om uiteindelijk 50 à 60 minuten aaneengesloten te (leren) lopen. Na het volgen van deze trainingen, gedurende maximaal 26 weken, kan men aansluiten in tempogroep 1 t/m 4, afhankelijk van het tempo dat men loopt.
Tempogroep 1 deze groep loopt minimaal 45 minuten aaneengesloten met een gemiddelde snelheid van 8-9 km per uur. De afstanden tijdens een duurloop liggen tussen de 6-9 km. Doel kan zijn een loop van 5 km. Deze groep geeft ook de instapmogelijkheid voor lopers die na een blessure de draad weer oppakken.
Tempogroep 2 deze groep loopt minimaal 50 minuten aaneengesloten met een gemiddelde snelheid van 9-10 km per uur. De afstanden tijdens een duurloop liggen tussen de 7,5 en 13 km. Doel kan zijn een loop van 10 km.
Tempogroep 3 deze groep loopt minimaal 60 minuten aaneengesloten met een gemiddelde snelheid van 10-11 km per uur. De afstanden tijdens een duurloop liggen tussen de 10 en 22 km. Doel kan zijn een loop van 10 Engelse Mijl (16,1 km) of een halve marathon.
Tempogroep 4 deze groep heeft hetzelfde doel als tempogroep 3 maar met een tempo van minimaal 11 km per uur.
Nijmegen Atletiek Verenigingsnummer V0018426 © 2017
Contact / Sitemap
Compatible met Firefox 18.0.2+ en Internet Explorer 9+ beste weergave in 1280x1024

Ogenblik a.u.b. ...